Zajęcia odbywają się przy ul. Białowieskiej 28a, we Wrocławiu (budynek Legnicka Park Popowice).

Obowiązują zapisy – prosimy o kontakt:

email: kontakt@virya-joga.pl

sms: 663-697-640

FB facebook.com/viryajoga

Więcej informacji odnośnie lokalizacji i dojazdu znajdziesz w zakładce Kontakt.

Trikonasana

Trikonasana

Grafik

dzień/grupaGrupa 1Grupa 2
poniedziałek17:30 – 18:3019:00 – 20:15
wtorek17:30 – 18:3019:00 – 20:15
środa17:30 – 18:3019:00 – 20:15
czwartek17:30 – 18:3019:00 – 20:15

Jeżeli jest inna pora, w której wolisz praktykować, istnieje możliwość umówienia się na zajęcia indywidualne. 

Grupa 1 – początkująca

Zajęcia o niskiej intensywności. Przewidziane są dla osób początkujących, praktykujących nieregularnie lub po długiej przerwie. Także dla osób, które potrzebują regeneracji i odpoczynku po całodniowym dniu pracy, zwłaszcza za biurkiem. Program zajęć obejmuje podstawowe asany jogi.

Czas trwania: 60min.

Grupa 2 – ogólna 

Zajęcia o średniej intensywności. Przewidziane dla osób, które ćwiczą regularnie od min. 6 miesięcy i znają podstawowe asany jogi. Program zajęć obejmuje asany, które wymagają wcześniejszej praktyki, takie jak pozycje odwrócone. Po wcześniejszym uzgodnieniu mogą dołączyć osoby początkujące, otrzymają wtedy podczas zajęć odpowiednie dla siebie warianty pozycji.

Czas trwania: 75min.

Obie grupy są otwarte – w każdej chwili można dołączyć do zajęć, po uprzednim kontakcie:

email: kontakt@virya-joga.pl

sms: 663-697-640

FB facebook.com/viryajoga

Przygotowanie do zajęć omówione zostało w zakładce Podstawy jogi. W razie dodatkowych pytań – pisz lub dzwoń.

Ze względu na ograniczoną licznę miejsc, na zajęcia każdorazowo obowiązują zapisy. Możesz zapisać się na kilka zajęć z góry, ale nie zapomnij nas poinformować, jeżeli zmienisz plany. Prosimy o zapisywanie się najpóźniej 2 godziny przed rozpoczęciem zajęć.

W razie zebrania poniżej 3 osób, zastrzegamy sobie prawo do odwołania zajęć. Osoby, które się zapisały, będą poinformowane najpóźniej na 1 godzinę przed rozpoczęciem zajęć.

 

Baddhakonasana

Baddhakonasana

Cennik

Wszystkie karnety ważne są 1 miesiąc od daty wystawienia.

1 wejście20
Karnet 4 wejścia70
Karnet 6 wejść100
Karnet 8 wejść120
Karnet otwarty160*

* 140zł – obniżona cena dla studentów oraz stałych uczniów (powyżej 5-go karnetu).

Podział na tygodnie

W praktyce jogi wg metody BKS Iyengara, każdy tydzień miesiąca dedykowany jest określonej grupie asan. Poleca się regularną praktykę, aby zaznać korzyści, jakie niesie ze sobą każdą z tych grup.

I tydzień – asany stojące

Asany stojące wzmacniają ciało, ugruntowują je, poprawiają postawę, uczą właściwego rozkładu ciężaru. Są przygotowaniem dla pozostałych grup asan. Przykłady: utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, ardha candrasana, virabhadrasana I, II, III.

II tydzień – skłony

Skłony mają działanie wyciszające i kojące dla systemu nerwowego, przynoszą odpoczynek i pomagają zregenerować siły. Przykłady: uttanasana, parsvottanasana, janu sirsasana, trianga mukha eka pada pascimottanasana, paścimottanasana.

III tydzień – wygięcia do tyłu

Wygięcia do tyłu pobudzają, dodają energii. Przykłady: urdhva mukha svanasana, dhanurasana, śalabhasana, ustrasana.

IV tydzień – regeneracja oraz pozycje odwrócone

Jest to tydzień, w którym regenerujemy siły po całym miesiącu. Praca jest mniej intensywna, używa się więcej pomocy, za to czas trwania w pozycjach jest dłuższy. Przykładowe asany: supta baddhakonasana, supta virasana, adho mukha virasana, supta padangustasana I, II. Jest to też tydzień nauki pozycji odwróconych, w zależności od grupy: salamba sarvangasana, salamba sirsasana.

Przed każdymi zajęciami należy zgłosić dolegliwości bólowe oraz menstruację. 

Joga – efekty:

  • wzmacnia fizycznie i psychicznie
  • przywraca jasność i spokój umysłu
  • poprawia sylwetkę
  • opóźnia procesy starzenia

Praktykowanie jogi przynosi ulgę w popularnych bólach spowodowanych siedzącym trybem życia oraz pracą przed komputerem, takich jak bóle barków i szyi, dolnych pleców, ociężałe nogi, ból głowy.

Podsumowując cytatem B.K.S. Iyengara z książki „Joga Światłem Życia. Wewnętrzna podróż ku przemianie.”:

Joga pozwala osiągnąć w życiu poczucie pełni. Nie będziecie już czuli się tak, jakbyście ciągle próbowali złożyć w całość potłuczone kawałki. Joga pozwala odnaleźć spokój wewnętrzny, który nie da się zburzyć i zmącić przez ciągły stres i życiowe zmagania. Joga pozwoli Wam znaleźć nowy rodzaj wolności, o którego istnieniu być może nawet nie wiecie.

Czym właściwie jest joga? B.K.S. Iyengar w innej książce „Światło jogi” ujął to tak:

Jak oszlifowany diament, którego każda ścianka odbija światło innej barwy, podobnie słowo joga wyraża różne odcienie znaczeń i odzwierciedla różnorodność ludzkich usiłowań, w celu uzyskania wewnętrznego spokoju i szczęścia.