Zajęcia odbywają się przy ul. Białowieskiej 28a, we Wrocławiu (budynek Legnicka Park Popowice).

Obowiązują zapisy – prosimy o kontakt:

email: kontakt@virya-joga.pl

sms: 663-697-640

FB facebook.com/viryajoga

Więcej informacji odnośnie lokalizacji i dojazdu znajdziesz w zakładce Kontakt.

Trikonasana

Trikonasana

Grafik

dzień/grupaGrupa 1Grupa 2
poniedziałek17:30 – 18:3019:00 – 20:15
wtorek17:30 – 18:3019:00 – 20:15
środa17:30 – 18:3019:00 – 20:15
czwartek17:30 – 18:3019:00 – 20:15

Jeżeli jest inna pora, w której wolisz praktykować, istnieje możliwość umówienia się na zajęcia indywidualne. 

Grupa 1

Zajęcia o niskiej intensywności. Przewidziane są dla osób początkujących, praktykujących nieregularnie lub po długiej przerwie. Także dla osób, które potrzebują regeneracji i odpoczynku po całodniowym dniu pracy, zwłaszcza za biurkiem. Program zajęć obejmuje podstawowe asany jogi.

Czas trwania: 60min.

Grupa 2

Zajęcia o średniej i wysokiej intensywności. Przewidziane dla osób, które ćwiczą regularnie od min. 6 miesięcy i znają podstawowe asany jogi. Program zajęć obejmuje asany, które wymagają wcześniejszej praktyki, takie jak pozycje odwrócone.

Czas trwania: 75min.

Obie grupy są otwarte – w każdej chwili można dołączyć do zajęć, po uprzednim kontakcie:

email: kontakt@virya-joga.pl

sms: 663-697-640

FB facebook.com/viryajoga

Przygotowanie do zajęć omówione zostało w zakładce Podstawy jogi. W razie dodatkowych pytań – pisz lub dzwoń.

Ze względu na ograniczoną licznę miejsc, na zajęcia każdorazowo obowiązują zapisy. Możesz zapisać się na kilka zajęć z góry, ale nie zapomnij nas poinformować, jeżeli zmienisz plany. Prosimy o zapisywanie się najpóźniej 2 godziny przed rozpoczęciem zajęć.

W razie zebrania poniżej 3 osób, zastrzegamy sobie prawo do odwołania zajęć. Osoby, które się zapisały, będą poinformowane najpóźniej na 1 godzinę przed rozpoczęciem zajęć.

 

Baddhakonasana

Baddhakonasana

Cennik

Wszystkie karnety ważne są 1 miesiąc od daty wystawienia.

1 wejście20
karnet 4 wejścia70
karnet 6 wejść100
karnet 8 wejść120

Październikowa promocja dla nowych uczniów!

karnet 4 wejścia60
karnet 6 wejść80
karnet 8 wejść100

Podział na tygodnie

W praktyce jogi wg metody BKS Iyengara, każdy tydzień miesiąca dedykowany jest określonej grupie asan. Poleca się regularną praktykę, aby zaznać korzyści, jakie niesie ze sobą każdą z tych grup.

I tydzień – asany stojące

Asany stojące wzmacniają ciało, ugruntowują je, poprawiają postawę, uczą właściwego rozkładu ciężaru. Są przygotowaniem dla pozostałych grup asan. Przykłady: utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, ardha candrasana, virabhadrasana I, II, III.

II tydzień – skłony

Skłony mają działanie wyciszające i kojące dla systemu nerwowego, przynoszą odpoczynek i pomagają zregenerować siły. Przykłady: uttanasana, parsvottanasana, janu sirsasana, trianga mukha eka pada pascimottanasana, paścimottanasana.

III tydzień – wygięcia do tyłu

Wygięcia do tyłu pobudzają, dodają energii. Przykłady: urdhva mukha svanasana, dhanurasana, śalabhasana, ustrasana.

IV tydzień – regeneracja oraz pozycje odwrócone

Jest to tydzień, w którym regenerujemy siły po całym miesiącu. Praca jest mniej intensywna, używa się więcej pomocy, za to czas trwania w pozycjach jest dłuższy. Przykładowe asany: supta baddhakonasana, supta virasana, adho mukha virasana, supta padangustasana I, II. Jest to też tydzień nauki pozycji odwróconych, w zależności od grupy: salamba sarvangasana, salamba sirsasana.

Przed każdymi zajęciami należy zgłosić dolegliwości bólowe oraz menstruację. 

Joga – efekty:

  • wzmacnia fizycznie i psychicznie
  • przywraca jasność i spokój umysłu
  • poprawia sylwetkę
  • opóźnia procesy starzenia

Praktykowanie jogi przynosi ulgę w popularnych bólach spowodowanych siedzącym trybem życia oraz pracą przed komputerem, takich jak bóle barków i szyi, dolnych pleców, ociężałe nogi, ból głowy.

Podsumowując cytatem B.K.S. Iyengara z książki „Joga Światłem Życia. Wewnętrzna podróż ku przemianie.”:

Joga pozwala osiągnąć w życiu poczucie pełni. Nie będziecie już czuli się tak, jakbyście ciągle próbowali złożyć w całość potłuczone kawałki. Joga pozwala odnaleźć spokój wewnętrzny, który nie da się zburzyć i zmącić przez ciągły stres i życiowe zmagania. Joga pozwoli Wam znaleźć nowy rodzaj wolności, o którego istnieniu być może nawet nie wiecie.

Czym właściwie jest joga? B.K.S. Iyengar w innej książce „Światło jogi” ujął to tak:

Jak oszlifowany diament, którego każda ścianka odbija światło innej barwy, podobnie słowo joga wyraża różne odcienie znaczeń i odzwierciedla różnorodność ludzkich usiłowań, w celu uzyskania wewnętrznego spokoju i szczęścia.